INTRODUCTIE GROLSCH PREMIUM BLOND

INTRODUCTIE GROLSCH PREMIUM BLOND

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
KONINKLIJKE GROLSCH N.V.
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
232

Doelstelling

Introduceer Grolsch Premium Blond – bier met een lichte frisse smaak, minder calorieën en toch 4.2% alcohol – als frisse en dorstlessende smaakvariant. Doe dit binnen de positionering als ‘premium pilsner’ die voor Grolsch gekozen is.

Doelgroep

‘Heavy beer users non-Grolsch’

Concept

Omdat trial het belangrijkste mechanisme is om de doelgroep werkelijk te overtuigen, is gekozen voor een campagne, gericht op naamsbekendheid en uitnodiging. De smaak, kwaliteit en naam van het product zijn leading. De populariteit van het blonde icoon en sekssymbool Marilyn Monroe – die andere ‘premium blonde’ – vormt het vehikel om het nieuwe product bekend te maken.

Media- en middelenstrategie

Om breed zichtbaar te zijn, en de trial-kans optimaal te maken, werden in de introductieperiode outdoor, televisie en online gecombineerd met sampling en een uitgebreid POS-programma in retail en horeca.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken