Introductie Glasvezel

Reggefiber / Dawn

Bekijk deze campagne op pagina 118 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Reggefiber
Titel
Glasvezel
Bureau
Dawn
Account
Jaap Boender, Anouk Laskaris, Tessa Schön
Copy
David Snellenberg, Gerard van Riessen
Art
Pepijn Rooijens, Mike Wijnberg
Strateeg
Greo Belgers
Opdrachtgever
Ewoud Overduin, Annemiek Barendrecht, Karen Wessels
Fotografie
Daniel Cohen
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Reggefiber
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Dawn
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

De markt van internet, televisie en telefonie via kabel en ADSL media zit muurvast. Toch is daar een nieuwe mediatoetreder: glasvezel. De opdracht: Ontwikkel een strategie en een campagne voor de regionale uitrol van glasvezel.

Doelgroep

Alle huishoudens in Nederland.

Strategie/Concept

Met de komst van glasvezel komt een einde aan beperkte bandbreedte en de beperkte keuze aan serviceproviders. Glasvezel opent een wereld aan nieuwe mogelijkheden om te werken, te leren en te ontspannen. TV in 3D en van internet met de snelheid van het licht. Up- en downloaden gaat even snel! En het internet is stabieler. Met het centrale communicatiethema "Eindelijk. Glasvezel" maken we glasvezel urgent en relevant en claimen we een nieuwe categorie. We vergroten de afstand tot de kabel en ADSL mediabedrijven die alleen over 'meer' kunnen communiceren. En creëren een nieuwe categorie: glasvezel. Eerst starten we in de regio een bewustwordingscampagne vanuit het centrale thema. Direct daarna rollen we de campagne van vraagbundeling uit; Zeg 'ja' tegen glasvezel. Want alleen als 30% van de bewoners van een gemeente overstapt naar glasvezel en vooraf een abonnement bij een serviceprovider over glasvezel neemt, wordt het nieuwe netwerk daadwerkelijk aangelegd.

Media- en middelenstrategie

We zijn telkens in het hart van de sociale gemeenschap van elke gemeente en elk dorp aanwezig. Met outdoor, print en dm, maar soms ook met een experience center, bijzondere events en door gebruik te maken van online en sociale media. We kiezen voor een zeer lokale strategie zonder landelijke ondersteuning, zodat communicatie in pas loopt met de uitrolcapaciteit van Reggefiber. Straat voor straat, dorp voor dorp, stad voor stad verovert glasvezel op die manier Nederland.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen