Introductie GAMMA Next

Introductie GAMMA Next

Categorie
Retail
Adverteerder
GAMMA
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2010
Paginanummer
474

Doelstelling

Herpositionering van de GAMMA formule: van magazijn met een kassa naar moderne bouwwinkel met een actueel assortiment.

Doelgroep

Waar GAMMA zich in het verleden vooral richtte op 'de echte klussert', is GAMMA er nu óók voor mensen met decoratieve ambities en/of beperkte kluservaring.

Concept

Marktleider GAMMA vernieuwt. Het assortiment is verbreed met vooral meer decoratieve producten en ook huisstijl, inrichting en communicatie zijn aangepast aan de nieuwe positionering en tijdgeest.De nieuwe identiteit profileert GAMMA meer op het mooier maken van de leefomgeving, zonder de aandacht voor constructief klussen te verliezen.De nieuwe campagne vertelt op een hele directe wijze waar Gamma voor staat, door verschillende typen klussers te laten zien, die ieder op hun manier aan het klussen zijn. De vernieuwing van GAMMA wordt benadrukt door ook de verbouwing van de vestigingen een rol te geven in de campagne. Hiermee toont GAMMA dat het alles te bieden heeft, voor elke klusser, en dat iedereen trots mag zijn op het resultaat van zijn inspanningen. Met deze nieuwe communicatiestrategie durft GAMMA afscheid te nemen van een van de langstlopende succesvolle campagnes van de laatste decennia.

Media- en middelenstrategie

De nieuwe huisstijl is doorvertaald in instore communicatie, de folder, de website en overige eigen middelen. In een commercial op TV wordt het nieuwe GAMMA geïntroduceerd middels een manifest: "dit is waar we voor staan". In tag-ons tonen we scherpe aanbiedingen om ook de lageprijsperceptie te behouden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken