Introductie Gall & Gall Huismerk

Introductie Gall & Gall Huismerk

Categorie
Retail
Adverteerder
Gall & Gall
Bureau
Doom&Dickson
Jaar
2011
Paginanummer
466

Nominatie 2011

Doelstelling

Gall & Gall wordt met name gezien als drankenspeciaalzaak, voor speciale momenten en dranken. Gall & Gall wil ook toegankelijk zijn. Om dit te bereiken, blijven we bouwen aan het kwalitatieve en 'speciale' imago en tegelijkertijd werken we aan een toegankelijke uitstraling en prijsperceptie. In 2011 zijn diverse activiteiten ontwikkeld om dit voor elkaar te krijgen en de kroon op het werk was de introductie van het Gall & Gall huismerk. Want juist daarin komen de waarden speciaal en toegankelijk maximaal samen. De introductiecampagne heeft als primaire doelstelling zo snel mogelijk bekendheid opbouwen. Voor lange termijn moet het huismerk bijdragen aan de verbetering van het prijsimago.

Doelgroep

Volwassenen die genieten van momenten met een lekker glas en nu hun dranken met name in de supermarkt kopen.

Concept

Gall & Gall helpt je met variëren met dranken. Net als in een restaurant, vertrouw je op de keuze van de chef bij de aanbeveling van de huiswijn; een goede kwaliteit voor een scherpe prijs. Daar is het Gall & Gall Huismerk concept op gebaseerd. Met 'meer dan 40 suggesties van het huis' helpt Gall & Gall je te kiezen voor een lekkere dranksuggestie tegen een scherpe prijs. Van huiswijn tot huiswhisky, huisjenever, huislikeur etc. Ook visueel is dit concept herkenbaar uitgewerkt. Het 'krijtbordje' met de suggesties van het huis levert een vertrouwd beeld op. In de campagne geven we suggesties voor een passende drank bij een herkenbaar en dagelijks moment. Op die manier is Gall & Gall ook voor de prijsbewuste consument een kwalitatieve en betrouwbare keuze.

Media- en middelenstrategie

TV campagne, TV sponsoring 'Wie is de Chef', Instore-communicatie, huis-aan-huis folder, gall.nl, E-mailing en PR. Intern: enthousiasmeren personeel met o.a. proeverij en winkelwedstrijd. De introductiecampagne heeft geleid tot een omzetaandeel van het huismerk boven de doelstelling binnen 4 weken en overtreft de doelstelling op bekendheid.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken