Into the Frame

PORSCHE / Achtung

award
Winnaar 2017

Bekijk deze campagne op pagina 204 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
PORSCHE
Bureau
Achtung
Account
Johan de Meijer
Copy
Niklas Kristensen
Art
Jasper Janssen
Strateeg
Boris Nihom
Opdrachtgever
Jan-Pieter Doove
Film/Productiemaatschappij
Oxford House
Editor
Sjors Baarveld
Muziek
Epidemic sound
RTV-producer
Johan de Meijer
Fotografie
David de Jong
In samenwerking met
David de Jong, Oxford House, Egotribe, Bart Heideman
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van PORSCHE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Achtung
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Durables
Meer Durables winnaars

Durables

Doelstelling

Er rijden ongeveer 15.000 klassieke Porsches in Nederland. Ongeveer 7000 hiervan zijn onbekend bij Porsche. Met deze campagne slaagden we erin om met een flink aantal hiervan in contact te komen.

Doelgroep

Bezitters van een klassieke Porsche.

Strategie/Concept

Hoe verleiden we klassieke Porsche eigenaren om met ons in contact te komen? We bieden ze een unieke rijervaring. Een uitdagende route door Nederland met als ultieme beloning de enige foto die je onmogelijk zelf van je Porsche kan maken: met jezelf achter het stuur. De foto wordt gemaakt door een automatische foto-opstelling en kan worden opgehaald bij de dealer. Alle foto's zijn verenigd in een koffietafelboek, met een unieke coverfoto voor iedere deelnemer.

Media- en middelenstrategie

7000 onbekende rijders vind je niet door niet met hagel te schieten, maar door je te begeven onder liefhebbers op blogs en fora. Op de campagnesite konden de routes worden opgevraagd, na opgave van het kenteken. Gedurende 8 weekenden kwamen honderden Porsche-eigenaren per dag hun foto ophalen bij de dealer.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen