Intertoys & Op weg naar Pakjesavond

Intertoys & Op weg naar Pakjesavond

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
INTERTOYS
Bureau
UM + UM Studio's + BrandDeli
Jaar
2017
Paginanummer
432

Nominatie 2017

Doelstelling

Richting Sinterklaas, de belangrijkste sales periode voor Intertoys, is het de uitdaging om in een snel veranderende retailmarkt mentaal marktleiderschap in speelgoed te claimen én traffic te stimuleren door kinderen te inspireren en activeren om de (online) winkel te bezoeken.

Doelgroep

Primair: Kinderen 6-12 jaar Secundair: Ouders

Merkomschrijving

Intertoys is de grootste speelgoedspeciaalzaak van Nederland

Concept

Samen met Nickelodeon is een uniek brandpartnership opgezet: integraties van top speelgoedproducten en het Speelboek in het programma 'Op weg naar Pakjesavond' én de creatie van een nieuw karakter: Testpiet. In deze dagelijkse Sinterklaas serie test Testpiet speelgoed van Intertoys en deelt een keurmerk uit aan speelgoed dat door haar is getest en aanbevolen; de Testpiet Topper. Met dit keurmerk gebruikt Intertoys de kracht en geloofwaardigheid van het karakter Testpiet om extra aandacht te vestigen op een selectie speelgoed in de winkel. Vanuit het nieuwe karakter Testpiet, wordt in de verhaallijn aandacht besteed aan speelgoed en het testen van speelgoed.

Media- en middelenstrategie

Naast de integratie van Intertoys en Testpiet in 'Op Weg naar Pakjesavond' is Testpiet en haar Testpiet Topper 360 graden doorvertaald en aangejaagd via Nickelodeon en alle eigen Intertoys middelen. Van winkels tot nieuwsbrieven, website, radio en tv. 'Op Weg Naar Pakjesavond' wordt door Intertoys geclaimd middels Testpiet, co-ontwikkeling van het script en gecommuniceerd middels billboarding, promo's en in de h-a-h folder en online kanalen van Intertoys. Daarnaast zijn er 6 online vlogs gemaakt waar Testpiet speelgoed test en Testpiet Toppers uitdeelt. De vlogs zijn te volgen op YouTube en via de online platformen nickelodeon.nl/testpiet en intertoys.nl/testpiet. Ook kunnen kinderen daar live chatten met Testpiet. Om awareness en traffic te creëren naar de winkel zijn Testpiet en haar Testpiet Toppers doorgetrokken op de winkelvloer middels POS materiaal, een Testpiet Topper speurtocht voor kinderen en Meet & Greets in de winkels. Via het facebook kanaal van Nickelodeon en Intertoys worden de vlogs, Meet & Greets en chats aangejaagd. Daarnaast werd het winkelpersoneel betrokken bij de campagne middels een auditieronde voor een rol als winkelmanager in de vlogs.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken