Interpolis – ThuisMeester

Interpolis – ThuisMeester

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
INTERPOLIS
Bureau
Interpolis
Jaar
2016

Doelstelling

Nederland wordt steeds veiliger. Toch gebeuren er dagelijks nog onnodige ongelukken in en om het huis. En vóelen veel mensen zich niet altijd veilig. Interpolis wil daar iets aan doen. Met de ThuisMeester-campagne biedt Interpolis klanten die een Woonhuis- en Inboedelverzekering afsluiten (doel 10.000 combi-verzekeringen) een ThuisMeester-oplossing: een pakket met een slimme rook- en watermelder, slimme lamp en een app. Die een melding geeft bij rook, lekkage en waarmee de lamp op afstand aan- en uitgeschakeld kan worden. Bij installatie van het pakket krijgt de klant ook premiekorting. Interpolis wil daarnaast samen met klanten het pakket verder ontwikkelen: voelen mensen zich ook veiliger met deze oplossing? Met deze campagne wil Interpolis zich positioneren als verzekeraar die Nederland helpt veiliger te maken en de merkvoorkeur en -overweging versterken.

Doelgroep

Rabobankklanten (25 - 45 jaar) met focus op jonge gezinnen/stellen die een eigen huis kopen/hebben.

Strategie/Concept

Veiligheid in en om het huis is geen prioriteit voor mensen. Men is te druk om zich met preventie bezig te houden, terwijl de impact van bijvoorbeeld een inbraak of brand meestal enorm is. Bij de koop van een nieuw huis of het krijgen van kinderen wordt veiligheid ineens wél relevant. Hier ligt daarom onze focus.

Media- en middelenstrategie

De campagne volgt een touch-tell-sell strategie. We creëren awareness en merkvoorkeur bij een brede doelgroep door het ontwikkelen van een radiocommercial en een online film 'Inbreken bij de buren' (500.000+ views), die toont hoe makkelijk amateur-inbrekers (buren) 's nachts bij elkaar binnenkomen(touch). Social media en branded content met mediapartners (Ouders van Nu, Me-to-We, Nu.nl, VT-Wonen, het Testpanel, De Speld) zorgt voor een stijging op merkoverweging (Tell). We realiseren conversie (Sell) met SEA, SEO, display (incl. retargeting) en doelgroepgerichte Rabobankcommunicatie. Uiteindelijk zorgt installatie van het pakket bij 80% van de nieuwe klanten voor een gerust gevoel als zij van huis zijn.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken