Interpolis – Heel Nederland in #AutoModus

Interpolis – Heel Nederland in #AutoModus

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
INTERPOLIS
Bureau
Interpolis
Jaar
2016

Winnaar 2016

Doelstelling

Ons SlimOpWeg autoprogramma heeft als ambitie in 3 jaar tijd de schade terug te dringen met 25% voor veiliger verkeer. Minder verkeersongevallen betekent meer veiligheid op de weg en minder schade voor ons. Minder schade voor ons betekent een lagere verzekeringspremie voor onze klanten. Binnen het SlimOpWeg programma onderzoeken we op basis van onze kennis, samen met klanten en een netwerk van experts welke oplossingen de verkeersveiligheid vergroten. Eén van de grootste veroorzakers van ongevallen is mobiel gebruik achter het stuur. We onderzochten hiervoor een oplossing wat resulteerde in de AutoModus app. Een app waarbij je punten verzamelt als je de mobiele telefoon niet aanraakt tijdens het rijden. De doelstelling was 2-ledig. Enerzijds gedragsverandering achter het stuur. Aangevuld met een commercieel aanbod op het afsluiten van een autoverzekering (29.500) met 20% korting als je de app download (20.000). Zo ervaren klanten direct voordeel als ze bijdragen aan veiliger verkeer.

Doelgroep

Awareness: 18+ en in bezit van een rijbewijs. Sales: Rabobankklanten tussen 30 en 55 jaar.

Strategie/Concept

In een wetenschappelijk experiment testen 465 automobilisten de AutoModus app. Na onderzoek zegt 74% dat de app helpt om mobiel gebruik in de auto te verminderen. Dit positieve effect geeft aanleiding voor Interpolis om heel Nederland kennis te laten maken met de AutoModus app. We roepen op mobielvrij te rijden en mee in AutoModus te gaan.

Media- en middelenstrategie

De campagne volgt een touch-tell-sell strategie. Een stevige PR-aanpak lanceert de onderzoeksresultaten én de AutoModus app. Gelijktijdig zetten we in op interactie via social media (touch). Branded content geeft wetenschappelijke verdieping aan het SlimOpWeg programma. Met Radio 538 brengen we Nederland verder in AutoModus voor buzz en het downloaden van de app (tell). Tenslotte volgt een radiocommercial over de app en het commerciële aanbod. Naast de continue aanwezigheid van display, SEA en Rabobank communicatie (sell).
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken