Interpolis – Heel Nederland in #AutoModus

Interpolis – Heel Nederland in #AutoModus

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
INTERPOLIS
Bureau
Interpolis
Jaar
2016
Paginanummer
365

Doelstelling

Interpolis wil in 3 jaar tijd het aantal verkeersschades terugdringen met 25%. Doelstelling: "Bedenk een oplossing die de verkeersveiligheid vergroot en de verkoop van autoverzekeringen stimuleert."

Doelgroep

Awareness: 18+ en in bezit van rijbewijs. Sales: Rabobankklanten tussen 30 en 55 jaar.

Concept

Mobiel gebruik achter het stuur veroorzaakt 25% van de verkeersongevallen. Daarom ontwikkelde Interpolis de AutoModus app, die het gebruik van de mobiele telefoon achter het stuur vermindert. Met 'Heel Nederland in #AutoModus' vestigen we aandacht op de app. En stimuleren we downloads, wat ook nog eens zorgt voor 20% korting op een Interpolis Autoverzekering.

Media- en middelenstrategie

De campagne volgt een touch-tell-sell strategie. PR en social media duiden het probleem, en presenteren de oplossing: Ga mee in #AutoModus (touch). Met 'De Battle' bij Radio 538 verduidelijken we dit verder, evenals in publicaties in titels van De Persgroep (tell). Radio, display, SEA en Rabobankmiddelen zetten we in voor het commerciële aanbod (sell).
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken