INTERNATIONAAL BETALEN.

INTERNATIONAAL BETALEN.

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
RABOBANK NEDERLAND
Bureau
Ubachs Wisbrun
Jaar
2005
Paginanummer
153

Doelstelling

De Rabobank staat onder allochtone Nederlanders bekend als ‘blanke’ bank. De Rabobank wil met een sympathieke actie een eerste stap zetten in de richting van een imagoverandering.

Doelgroep

Allochtonen van de tweede generatie. Specifieker: Turken, Marokkanen en Surinamers. Klanten en niet-klanten van de Rabobank, woonachtig in de zeven grote steden.

Concept

Allochtonen maken veel geld over naar familie in het land van herkomst. Vooral tijdens feestdagen (kerstfeest en offerfeest). Geld dat de familie goed kan gebruiken. De kosten hiervan variëren van 6 tot wel 30 euro per transactie. Dat is veel. En als je geld geeft, wil je daar niet zo veel voor hoeven betalen, je wilt zo veel mogelijk kunnen geven. Daarom kost een overboeking bij de Rabobank tijdens een actie rondom de feestdagen maar 1 euro.

Media- en middelenstrategie

De nadruk in deze campagne ligt op buitenreclame. In de zeven grote steden worden billboards ingezet. Daarnaast worden advertenties, flyers, IM’s en banners ingezet. In media die de doelgroep bovengemiddeld leest.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken