Interbest Six Word Story Schrijfwedstrijd

Interbest / Being There

award
Winnaar 2010

Bekijk deze campagne op pagina 53 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Interbest
Titel
Media exploitatie
Bureau
Being There
Account
Ineke van der Gang, Lisette Morssink.
Copy
Bart Heijboer
Art
Pieter Scheltema
Opdrachtgever
Meindert van den Heuvel
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Interbest
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Being There
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Business-to-Business
Meer Business-to-Business winnaars

Business-to-Business

Doelstelling

Zoals bekend is een billboard een medium voor snelle communicatie met weinig woorden. Adverteerders schrikken daar soms van terug. Doel van de opdracht: laat zien dat met die paar woorden die een adverteerder langs de snelweg tot zijn beschikking heeft, heel veel te vertellen is.

Doelgroep

Adverterend en media-adviserend Nederland.

Strategie/Concept

Six Word Stories langs de snelweg. Een Six Word Story is een bijzonder genre in de literatuur: een compleet verhaal van zes woorden. Interbest plaatste op toplocaties rondom Amsterdam Six Word Stories van schrijverscollectief the Nightwriters (o.a. Kluun, Saskia Noort, Susan Smit). Daarna volgde een oproep aan het publiek om mee te doen aan een unieke schrijfwedstrijd. Het beste verhaal werd, uiteraard, geplaatst op een snelwegmast. Om extra aandacht te creëren binnen de reclamewereld werd via vakbladadvertenties aandacht gevraagd voor een copywriterseditie.

Media- en middelenstrategie

Snelwegreclame, radio, tv, dagbladen en Adformatie.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen