INSERT CAMPAGNE

INSERT CAMPAGNE

Categorie
Durables
Adverteerder
AKZONOBEL COATINGS-FLEXA
Bureau
Van Walbeek Etcetera
Jaar
2005
Paginanummer
184

Doelstelling

Het onderstrepen van autoriteit van Flexa als kleurexpert en het substantiëren van claim “De Kleuruitvinders”.

Doelgroep

Iedereen die staat voor verandermoment (o.a. gezinsuitbreiding, huis kopen, verbouwen), waarbij nieuwe kleur komt kijken.

Concept

Merkvoorkeur stimuleren voordat consument winkel ingaat en primair op prijs gaat kiezen, door middel van via gerichte media (woonbladen & alliantiepartners) uitzetten van kleurstalen bij de mensen thuis en het versterken van link tussen kleur en product door middel van unieke Flexa-omschrijvingen, die in de mengmachine alleen aan Flexa-verfproducten gekoppeld worden, alsmede d.m.v. promoties.

Media- en middelenstrategie

Non-traditioneel. Geen advertenties maar inserts in de vorm van staalkaarten. Deze ook verspreid via outlets alliantiepartners. Daarnaast o.a. 80 babykamers in Kids Factory-winkels geverfd in kleuren van ‘Kids Factory Collectie’ met Flexa-branding. Resultaten: direct succes aan de mengmachine, Sanoma Woon-award voor beste campagne in 2005, veel free publicity.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken