INKOMEN VOOR LATER

INKOMEN VOOR LATER

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
ROBECO
Bureau
DDB Amsterdam, Tribal DDB
Jaar
2005
Paginanummer
326

Doelstelling

Positioneer ‘Fondsbeleggen’ van Robeco als een flexibele mogelijkheid om op tijd te beginnen met het opbouwen van extra inkomen voor later.

Doelgroep

Werkende mensen (35-50); iedereen die op een beheersbare manier ‘inkomen voor later’ wil opbouwen.

Concept

Omdat het voor mensen moeilijk is de verre toekomst in andere dan abstracte beelden te zien, bestaat de campagne uit een reeks van prikkels om de doelgroep daar concreet (en persoonlijk) over te laten nadenken. De campagne nodigt mensen uit om hun ‘werkelijke pensioenleeftijd’ te bepalen; ondersteund door bijvoorbeeld de mogelijkheid (online) om aan de hand van een eigen foto uit te vinden hoe men eruit zal zien tegen de tijd dat het pensioen daar is.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd breed ingestoken. Allereerst is er onderzoek gedaan naar houding en gedrag op het gebied van ‘inkomen voor later’. De uitkomsten van dit onderzoek werden gebruikt in een PR-campagne. Vervolgens zijn tv, radio en print ingezet, gecombineerd met DM en een uitgebreide onlinecampagne.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken