Inholland Toekomstscanner

Hogeschool Inholland / Red Urban

award
Winnaar 2010

Bekijk deze campagne op pagina 121 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Hogeschool Inholland
Titel
Opleidingen
Bureau
Red Urban
Account
Ragna Hes, Marc Elbers
Copy
Merlijn van Vliet, Robert Hagendoorn (CD)
Art
Wouter Vanhaeren, Jelle Kolleman (CD)
Strateeg
Robert Hagendoorn
Opdrachtgever
Bart van Kuijk, Stefanie van Gelderen, Jurgen ten Brummeler
Film/Productiemaatschappij
C-41 Productions
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Hogeschool Inholland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Red Urban
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening winnaars

Dienstverlening

Doelstelling

Jongeren motiveren na te denken over hun studiekeuze.

Doelgroep

HAVO/VWO eindexamenkandidaten

Strategie/Concept

De Toekomstscanner laat jongeren op een spannende manier ontdekken wat hun mogelijkheden zijn voor de toekomst. Op basis van een bestaande psychologische test worden je hersenen via de webcam gescand en wordt er een toekomstbeeld gegenereerd. Deze content triggerde jongeren genoeg om de Toekomstscanner massaal door te sturen. En om de uitslag te posten op hun Hyves of Twitter. Zo creëerden we een relevante reden om de Studiekeuzetest van Inholland aan te vragen. Deze helpt je namelijk bij het maken van de juiste keuzes bij het realiseren van je toekomstbeeld.

Media- en middelenstrategie

Vanwege de doelgroep is er gekozen voor Hyves als campagnemedium. Het succes van deze keuze zagen we vooral terug in het virale effect. De Toekomstscanner werd ruim 1,3 miljoen x doorgestuurd, wat resulteerde in 650.000 unieke bezoeken, waarvan er 80.000 de Studiekeuzetest hebben aangevraagd.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen