Inholland Toekomstscanner

Inholland Toekomstscanner

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Hogeschool Inholland
Bureau
Red Urban
Jaar
2010
Paginanummer
121

Winnaar 2010

Doelstelling

Jongeren motiveren na te denken over hun studiekeuze.

Doelgroep

HAVO/VWO eindexamenkandidaten

Concept

De Toekomstscanner laat jongeren op een spannende manier ontdekken wat hun mogelijkheden zijn voor de toekomst. Op basis van een bestaande psychologische test worden je hersenen via de webcam gescand en wordt er een toekomstbeeld gegenereerd. Deze content triggerde jongeren genoeg om de Toekomstscanner massaal door te sturen. En om de uitslag te posten op hun Hyves of Twitter. Zo creëerden we een relevante reden om de Studiekeuzetest van Inholland aan te vragen. Deze helpt je namelijk bij het maken van de juiste keuzes bij het realiseren van je toekomstbeeld.

Media- en middelenstrategie

Vanwege de doelgroep is er gekozen voor Hyves als campagnemedium. Het succes van deze keuze zagen we vooral terug in het virale effect. De Toekomstscanner werd ruim 1,3 miljoen x doorgestuurd, wat resulteerde in 650.000 unieke bezoeken, waarvan er 80.000 de Studiekeuzetest hebben aangevraagd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken