ING x TikTok

ING x TikTok

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ING
Bureau
We Are Blossom
Jaar
2021
Paginanummer
178

Doelstelling

Financiële gezondheid bespreekbaar maken onder jongeren.

Doelgroep

Jongvolwassenen & studenten.

Merkomschrijving

De purpose van ING: “Empowering people to stay a step ahead in life and in business”.

Concept

ING is altijd op zoek naar nieuwe manieren om met klanten in contact te komen. Er werd dus met belangstelling gekeken naar de opkomst van TikTok, met ook een groeiend aantal ING-klanten. Maar hoe zorg je als merk, en zeker als bank, dat je past én opvalt tussen alle Gen Z en UGC? Ofwel: hoe maak je TikToks in plaats van ads? ING toonde lef door medewerkers hun eigen video’s te laten opnemen. En nee, geen dansjes. Binnen een unieke native contentstrategie koppelden we TikTok trends aan content rondom geldzaken, passend bij de doelgroep en het populaire #fintok. Een perfecte match met de merkstrategie, waarmee ING klanten vooruit wil helpen. Zo maken we financial health interessant voor jongeren. Efficiënt én aansluitend bij zowel platform als doelgroep. Of het nu gaat om informatie, tips of educatie vanuit de bank.

Media- en middelenstrategie

In de speciaal voor TikTok ontwikkelde content ligt de focus op organische verspreiding, aangevuld met een minimaal mediabudget.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken