ING x TikTok

ING x TikTok

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
ING
Bureau
We Are Blossom
Jaar
2021
Paginanummer
378

Nominatie 2021

Doelstelling

Financiële gezondheid bespreekbaar maken onder jongeren.

Doelgroep

Jongvolwassenen & studenten.

Merkomschrijving

De purpose van ING: “Empowering people to stay a step ahead in life and in business”

Concept

ING is constant op zoek naar nieuwe manieren om met haar klanten in contact te komen. Met de enorme groei van TikTok steeg ook het aantal aanwezige ING-klanten op dit platform. Maar hoe zorg je als merk, en zeker als bank, dat je past én opvalt tussen alle Gen Z en UGC? Met andere woorden: hoe maak je TikToks in plaats van ads? We ontwikkelden een unieke TikTok native contentstrategie, waarin ING-medewerkers de hoofdrol spelen. Nee, niet met dansjes. Maar met content waarin we TikTok trends koppelen aan geldzaken, passend bij de doelgroep en het populaire #fintok. Een perfecte match met de merkstrategie, waarmee ING klanten vooruit wil helpen. Zo maken we financial health interessant voor jongeren. Efficiënt én aansluitend bij zowel platform als doelgroep. Of het nu gaat om informatie, tips of educatie vanuit de bank.

Media- en middelenstrategie

In de speciaal voor TikTok ontwikkelde content ligt de focus op organische verspreiding, aangevuld met een minimaal mediabudget.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken