ING Wilde Buiten Dagen XXL

ING Wilde Buiten Dagen XXL

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
ING & NATUURMONUMENTEN
Bureau
BrandBase
Jaar
2015
Paginanummer
468

Doelstelling

ING is partner en sponsor van Natuurmonumenten. Zorg ervoor dat het partnership tussen ING & Natuurmonumenten op een positieve manier onder de aandacht gebracht wordt. Inspireer gezinnen om vaker zelfstandig van de natuur te genieten. Dit is bereikt door middel van een gratis toegankelijk evenement, gericht op gezinnen.

Doelgroep

Gezinnen met kinderen tussen de 4 - 14 jaar.

Concept

De ultieme kenner van de natuur is natuurlijk: de boswachter.
Met een groot aantal games en activiteiten daagden we de kinderen uit om zoveel mogelijk kennis te verzamelen over de natuur. In de Kaapse bossen kwamen 6.500 bezoekers om onder andere hutten te bouwen, vuurtje te stoken en een hindernisbaan te overwinnen. Hadden ze alle kwaliteiten van een boswachter onder de knie? Dan kregen ze een unieke boswachtersbadge. Veel van de games zijn ook bij een volgend bezoek aan de natuur zelfstandig te spelen.

Media- en middelenstrategie

Gezinnen werden bereikt via de eigen social kanalen en websites van ING & Natuurmonumenten. Daarnaast werden e-mail, fysieke mailings en regionale printadvertenties ingezet. Rondom de Natuurmonumenten-tv-actie 'Open het bos' op RTL4 werd aandacht besteed aan de ING Wilde Buiten Dagen XXL.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken