ING Pirateneiland SAIL 2010

ING Pirateneiland SAIL 2010

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ING
Bureau
ING Communicatie
Jaar
2010
Paginanummer
83

Doelstelling

Het creëren van de ultieme beleving voorafgaand en tijdens SAIL 2010, en daarmee als hoofdsponsor het evenement nog aantrekkelijker maken. Bijdragen aan sympathie en zichtbaarheid voor het ING merk, en invulling maatschappelijke rol.

Doelgroep

Enerzijds kinderen en hun ouders, (dag), anderzijds de jong volwassene (avond).

Concept

Maak SAIL aantrekkelijk voor jong en oud middels piratenthematiek. Storytelling: het verhaal over piraat JoJo die samen met leeuwtje Numa op zoek gaat naar de Gouden Leeuw is de basis voor alle communicatie.

Media- en middelenstrategie

Via het piratenverhaal is een creatieve, innovatieve, gefaseerde, geïntegreerde aanpak gerealiseerd. Het verhaal begon in het stripboek, werd doorvertaald naar het Pirateneiland in 3D (Augmented Reality), de online game, en kwam terug in z.g. 'theming' op het eiland en musical die tijdens SAIL werd opgevoerd. De gratis download van Armin van Buuren met zijn social media netwerk en de samenwerking met Radio 538 hebben voor het aanjagen naar de jong volwassene gezorgd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken