ING Next Generation Banking

ING BANK / Energize

Bekijk deze campagne op pagina 102 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
ING BANK
Titel
Carrières
Bureau
Energize
Account
Annemarie Neef, Paul Koole, Klaas Weima
Copy
Jesse Ridder
Art
Jurriaan van Bokhoven, Paul Duijser (design)
Strateeg
Sjoerd Goderie
Opdrachtgever
Wenka Booij
Film/Productiemaatschappij
Jelle Pothoven
Editor
Jelle Pothoven
RTV-producer
Daphne Story (Production Story)
Illustraties
Rhonald Blommestijn (Artbox)
In samenwerking met
Jelle Pothoven, Production Story, Artbox
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ING BANK
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Energize
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

ING wil preferred employer worden onder business school studenten. Werken bij een bank is momenteel echter niet de populairste carrièrekeuze. Daarom wilden we overbrengen dat deze generatie de financiële wereld kan verbeteren voor volgende generaties; een unieke kans.

Doelgroep

Business school studenten over de hele wereld die meer dan materiële voldoening uit hun carrière willen.

Strategie/Concept

Op Facebook daagden we de doelgroep uit om bankieren te simplificeren door financiële vragen van kinderen te beantwoorden. De beste antwoorden verwerkten we in een kinderboek waarin een jongetje en 'Mr. Bank' dichter naar elkaar groeien doordat ze open met elkaar communiceren.

Media- en middelenstrategie

De doelgroep betrokken we via een nauwe samenwerking met de internationale studentenorganisaties AIESEC en CEMS. Ook zette we Facebook-advertising in, alsmede de eigen kanalen van ING. De campagne kreeg veel aandacht in de financiële pers, waaronder Financial Times. Totaal ontvingen we 1500 kwalitatieve antwoorden en bereikte we ruim 10 mln. mensen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen