ING Next Generation Banking

ING Next Generation Banking

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ING BANK
Bureau
Energize
Jaar
2013
Paginanummer
102

Doelstelling

ING wil preferred employer worden onder business school studenten. Werken bij een bank is momenteel echter niet de populairste carrièrekeuze. Daarom wilden we overbrengen dat deze generatie de financiële wereld kan verbeteren voor volgende generaties; een unieke kans.

Doelgroep

Business school studenten over de hele wereld die meer dan materiële voldoening uit hun carrière willen.

Concept

Op Facebook daagden we de doelgroep uit om bankieren te simplificeren door financiële vragen van kinderen te beantwoorden. De beste antwoorden verwerkten we in een kinderboek waarin een jongetje en 'Mr. Bank' dichter naar elkaar groeien doordat ze open met elkaar communiceren.

Media- en middelenstrategie

De doelgroep betrokken we via een nauwe samenwerking met de internationale studentenorganisaties AIESEC en CEMS. Ook zette we Facebook-advertising in, alsmede de eigen kanalen van ING. De campagne kreeg veel aandacht in de financiële pers, waaronder Financial Times. Totaal ontvingen we 1500 kwalitatieve antwoorden en bereikte we ruim 10 mln. mensen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken