ING Internationaal Zakendoen Campagne

ING Internationaal Zakendoen Campagne

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
ING Nederland
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2011
Paginanummer
48

Doelstelling

- Positie als huisbank versterken door zich te positioneren en te bewijzen als strategisch partner - 1 merk, 1 stem: doorvertalen campagne 'Hoeveel bank wil je hebben' naar de zakelijke markt (was The Bottomline campagne)

Doelgroep

Gerichte benadering van de kerndoelgroep. Op dit moment bewust niet een bredere uitstraling van de zakelijke tak van de bank. Primair: CEO's, CFO's, Treasurers van Corporates en Mid Corporates in Nederland. Secundair (beïnvloeders): Raad van Bestuur, financiële consultants, accountants, werknemers.

Concept

Er is gekozen voor thema- i.p.v. productcommunicatie omdat we ons willen profileren als solution provider en niet als product pusher. ING ondersteunt en stimuleert internationaal ondernemerschap. Deze bank kan haar klanten ook echt helpen doordat zij diepgaande klantkennis en deskundigheid in huis heeft. Daardoor kan ING net een niveau dieper kijken dan andere banken en kan ze nog scherper adviseren. Maar hoe vertaal je dat in communicatie, zonder te vervallen in de standaardplaatjes van boardrooms en krijtstreeppakken? Door te kiezen voor fotografie met stopping power, die de kern van de zaak laat zien: x-ray oftewel röntgenfotografie. Inhoudelijk gekoppeld aan de gemeenschappelijke deler van ondernemers: ambitie. De ondernemersgeest waar Nederland groot mee geworden is en die de klant en de bank bij elkaar herkennen. Zo kunnen we met gepaste trots laten zien wat Nederland groter maakt.

Media- en middelenstrategie

Een bijzondere doelgroep met eigen gewoonten: het draait om netwerken en ze kijken graag bij elkaar in de keuken. Ze zijn trots en ambitieus. Men leest veel en gebruikt smartphone en/of tablet intensief. Daarom een door print gedragen campagne met verbindingen naar ing.nl/commercialbanking. Webfilms met klantcases waarin we (letterlijk!) de klant centraal zetten. Een structurele campagne aanpak van 4 maanden i.p.v. een burst-gedreven media-inzet. Minder titels met een hoge, afwisselende plaatsingsfrequentie van verschillende uitingen, daardoor: lage ware-out.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken