ING F1-sponsoring

ING F1-sponsoring

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ING Bank
Bureau
Publicis
Jaar
2007
Paginanummer
74

Doelstelling

ING Groep is titelsponsor geworden van het Renault F1-team. Voor ING Retail Nederland lag in 2007 de focus op sponsorbekendheid en koppeling van F1 waarden als snelheid, deskundigheid en teamwork aan ING.

Doelgroep

Klanten en medewerkers van ING Nederland.

Concept

Met 47 miljoen kijkers per race is Formule 1 één van de grootste sporten ter wereld. Formule 1 is echter onbereikbaar voor velen: een gesloten wereld, onbereikbare helden, luxe, glamour en hightech. ING wil F1 toegankelijker maken: letterlijk via o.a. events, maar ook door F1 begrijpelijk te maken. De overkoepelende thematiek voor alle activiteiten is: Welkom in het circuit.

Media- en middelenstrategie

EVENTS: -Roadshow met activiteiten en communicatiemateriaal die ingezet werd om klanten en medewerkers F1 te laten beleven. -Partnership met Ahoy RaceSalon en Bavaria City Race, inclusief aanwezigheid van het Renault F1 Team in Rotterdam met extra’s als Meet & Greets en demo’s. Inzet van ‘creatieve outdoor’ (bestickeren van NN-gebouw en stadsbussen), POS-materialen en advertenties. MEDIAPARTNERSHIP met Telegraaf en RTL-GP: Wekelijkse branded content met facts & figures en de ING Race-index waarin op begrijpelijke wijze de moeilijkheidsgraad van ieder circuit werd uitgelegd. Tevens bij Telegraaf tweemaal een losse special bijgevoegd. (Prijswinnaars van het F1 spel mochten zelf in een F1 bolide rijden op een circuit.)
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken