ING Boswachterchallenge

ING Boswachterchallenge

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
ING & OERRR
Bureau
Greenhouse
Jaar
2020
Paginanummer
424

Nominatie 2020

Doelstelling

Kinderen deze herfst de natuur in eigen buurt laten ontdekken, op een COVID-19-proof manier.

Doelgroep

Kinderen (6-9jr) en hun ouders.

Merkomschrijving

ING & OERRR (jeugdprogramma Natuurmonumenten) willen de natuur toegankelijker maken voor kinderen in NL, wat bijdraagt aan hun ontwikkeling én betrokkenheid bij de natuur. Daarom organiseren zij iedere herfstvakantie de ING Wilde Buiten Dagen, een fysiek event waarbij duizenden kids samen de natuur ontdekken.

Concept

Aan de hand van een WhatsApp chatbot ga je met Boswachter Ruben digitaal op pad om de vermiste Moeder Egel veilig thuis te brengen voor de winter begint. Het interactieve verhaal bestaat uit 5 delen, waarbij je in je eigen buurt opdrachten uitvoert en raadsels oplost. Via de challenges creëer je fysiek een veilige leefomgeving voor de bedreigde egel. Lukt het om Moeder Egel te redden? Dan word je een echte boswachter, mét thuisgestuurde Boswachtersbadge.

Media- en middelenstrategie

Naast owned kanalen van ING, OERRR en Natuurmonumenten, zetten we branded content in op relevante platformen voor ouders. Ook gingen BN'ers en hun kids op pad met Boswachter Ruben en zetten we triggerende video's in als social ads.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken