Infanterie campagne / Werkveld

Infanterie campagne / Werkveld

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
MINISTERIE VAN DEFENSIE
Bureau
Steam
Jaar
2013
Paginanummer
106

Nominatie 2013

Doelstelling

Werving van 700 infanteristen voor de Luchtmobiele Brigade, Pantserinfanterie en het Korps Commando Troepen. De campagne stuurt aan op aanmelden voor informatiedagen.

Doelgroep

Mannen en vrouwen tussen de 17 en 27 jaar, met minimaal een vmbo-diploma. Aanpakkers, die het liefst snel de praktijk in gaan en wat onrustig worden van in de schoolbanken zitten.

Concept

Twee verschillende werelden ontmoeten elkaar en blijken elkaar perfect aan te vullen. Rapper Kraantje Pappie herschreef het heroïsche infanterielied uit 1947 dat perfect samenvat waar de infanterie voor staat. De clip, 'Werkveld' die samen met de infanterie gemaakt is, is helemaal van nu.

Media- en middelenstrategie

De campagne begint met posts van Kraantje op Facebook, Instagram en Twitter over de bijzondere samenwerking. In fase 2 seeden we een teaser en 'making of' video. Daarna volgt de release van Werkveld. De clip wordt o.a. gepromoot via de iTunes store, MTV, 22 tracks, Spotify, een bioscoopcommercial en videobanners. De campagne wordt uiteindelijk landelijk nieuws.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken