De energietransitie is voor veel bedrijven onzeker, omvangrijk en onafwendbaar. Waar te beginnen? In de campagne tonen we dat verduurzamen niet ingewikkeld hoeft te zijn. CO2-uitstoot verminderen kan al in 1 stap: door te kiezen voor Eneco HollandseWind® of -Zon. We zoomen in op de voordelen: direct CO2 verlagen, beter imago en betaalbaar*. Twee bestaande klanten lichten we uit, zij zetten letterlijk één stap. In een verdiepend interview motiveren zij hun keus voor groene stroom. Zo creëren we inspiratie en spelen we in op herkenning en geloofwaardigheid. De campagne presenteren we binnen de kenmerkende Eneco-branding.
Uit onderzoek van Blauw research blijkt dat imago een belangrijke drijfveer is voor duurzame keuzes. Laten zien dat je als bedrijf duurzame stappen zet, kan middels het bijgeleverde ‘Groen Geregeld’-communicatiepakket. Met communicatiemiddelen voor op kantoor, de website en social media tonen klanten dat ze actief bijdragen aan de verduurzaming van Nederland. Zo raakt de campagne: touch, tell, sell én care.
* de campagne liep voordat de energieprijzen significant stegen.