Impact op het alledaagse leven

Ahold / Hemels van der Hart

Bekijk deze campagne op pagina 432 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Ahold
Titel
Retail
Bureau
Hemels van der Hart
Account
Patrick Reijnen, Vivianne Cloïn
Copy
Hans de Redelijkheid, Thimo den Hartog, Marjolijn Heemskerk
Art
Diederick Weijschede
Strateeg
Baldwin Verhaar
Opdrachtgever
René Herremans, Claartje Koningsberger
Fotografie
Roel Nederveen
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Ahold
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Hemels van der Hart
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Personeel
Meer Personeel inzendingen

Personeel

Doelstelling

Ahold was als werkgever weinig geprofileerd en werd door de doelgroep vooral geassocieerd met alledaags en simpel werk. Doel is om werken bij Ahold betekenis te geven en Ahold neer te zetten als een aantrekkelijke werkgever voor ambitieuze starters die gaan voor een inhoudsvolle, uitdagende carrière.

Doelgroep

High potentials. HBO+. HBO voor zware operationele leidinggevende functies. WO voor de traineefuncties.

Strategie/Concept

In het concept ontkennen we het dominante beeld van alledaags niet, maar hebben we juist de betekenis van alledaags gekanteld. Waardoor alledaags opeens niet meer saai is, maar betekent dat je bij Ahold impact hebt op het alledaagse leven van mensen. We vertellen dat aan de hand van alledaagse producten en voorwerpen die je in de winkels van Ahold aantreft. Daar gaat een hele wereld achter schuil. Dat maakt het verrassend.

Media- en middelenstrategie

De basis van de media- en middelenstrategie is het bouwen van relaties met (potentiële) medewerkers. Daarvoor is contact maken cruciaal. Niet alleen via de site, maar ook live. In die contacten vertellen Ahold en vooral ook de medewerkers zelf hoe zij in hun dagelijks werk impact hebben op het alledaagse leven van klanten. Voor de verschillende starterprogramma's volgen we een specifieke mediastrategie. Voor de werving van managementtrainees zijn we (met onze trainees) aanwezig op de open dagen waar de young professionals zich oriënteren. Online zetten we getarget in op diverse studentensites en platforms in combinatie met enkele grote jobboards. Printmedia ondersteunen de campagne. Voor de campagne rond operational trainees (supermarktmanager) zetten we regionale evenementen op waarbij supermarktmanagers vertellen over het vak van supermarktmanager. Voor de werving werden jobboards ingezet, geoptimaliseerd op basis van prestatieanalyses uit eerdere ervaringen. Daarnaast is display advertising op LinkedIn en Detailhandelbanen ingezet. Voor de regionale additionele zichtbaarheid is gebruikgemaakt van print en exposure in de eigen winkel.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen