IMPACT

IMPACT

Categorie
Personeel
Adverteerder
KLM
Bureau
ACA/JES Communicatie
Jaar
2005
Paginanummer
409

Doelstelling

De bij veel doelgroepen achterhaalde perceptie van KLM als werkgever moet beter aan gaan sluiten bij de - dynamische - interne werkelijkheid.

Doelgroep

Zeer breed. Schoolverlaters en ervaren medewerkers. Alle opleidingsniveaus en alle disciplines. Voor alle bedrijfsonderdelen.

Concept

Vanuit de kernwaarden ‘betrouwbaar, betrokken en dynamisch’ moeten we de juiste balans vinden tussen het attractief zijn voor de besten en het zichzelf uitselecteren voor minder geschikte kandidaten. Daarom hebben we een campagne nodig die een visueel sterke impact heeft en uitnodigend werkt, maar telkens tekstueel meteen de vraag stelt ‘of jij wel goed genoeg bent’. KLM gaat vanuit een sterke positie de dialoog aan met de arbeidsmarkt.

Media- en middelenstrategie

Structurele inzet van studentenbladen en webvertising voor de doelgroep management trainees. Voor de knelpuntdoelgroepen onder professionals ‘burst’ met print en webvertising. Alles toeleidend naar de eigen website, om daar verdere kwaliteitsverbetering - door zelfselectie - te bewerkstelligen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken