IKEA. Iedereen slim.

IKEA. Iedereen slim.

Categorie
Retail
Adverteerder
IKEA
Bureau
Buutvrij for life
Jaar
2019
Paginanummer
284

Doelstelling

Herpositioneren van het IKEA merk in Nederland. Van blauwe woongigant, terug naar de oorsprong: het toegankelijk maken van een slimmer, efficiënter en duurzamer thuis, voor iedereen.

Doelgroep

The many people'.

Merkomschrijving

"Creating a better everyday life for the many people" is al sinds jaar en dag de merkbelofte van IKEA. En het is waar, want met IKEA kan iedereen alles maken. Alles kiezen. Alles doen. Handig, duurzaam en betaalbaar.

Concept

Deze positionering verbindt de rijke heritage van IKEA met haar toekomstvisie en zorgt voor een belangrijke verschuiving. Van: 'kijk eens wat wij allemaal verkopen', naar: 'kijk eens wat jij allemaal kan'. Met nieuwe technologie, duurzame materialen en slim ontwerp. Het is een uitnodiging voor 'the many people' om mee te doen aan deze oh zo belangrijke verandering. En die hoeft niet duur te zijn. Iedereen slim.

Media- en middelenstrategie

Deze 360° campagne onderscheidt zich vooral doordat 'the many people' zélf aan het woord komen. Van kermisexploitant tot eerstejaars student, van huisvader tot lievelingsoma. Eerlijk, echt en in eigen woorden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken