IK ZORG

IK ZORG

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
MINISTERIE VAN VWS
Bureau
Publicis Groupe
Jaar
2019
Paginanummer
414

Nominatie 2019

Doelstelling

Een groter aantal mensen dan nu (jong en oud, starter en switcher) moet (gaan) kiezen voor een (vervolg)opleiding, baan of carrière in Zorg en Welzijn. Daarnaast is het belangrijk dat de uitstroom van huidig personeel geminimaliseerd wordt.

Doelgroep

De tekorten in de zorg zijn zo groot dat, om ervoor te zorgen dat we voldoende instroom realiseren, we ons richten op Nederland-breed. En daarmee juist ook op diegenen die een baan in de zorg nu nog niet overwegen. Omdat ze een te eenzijdig beeld van de zorg hebben of zichzelf bij voorbaat diskwalificeren. Een brede doelgroep dus; van student (mbo en hbo) en schoolverlater tot zij- en herinstromer. Daarnaast is de huidige zorgmedewerker een minstens zo belangrijke doelgroep. Zij moeten zich in deze campagne herkend en erkend voelen.

Merkomschrijving

Zorg en Welzijn is een breder vakgebied dan je denkt met een grote diversiteit aan carrièremogelijkheden. Het ontwikkelt zich razendsnel door sociale, maatschappelijke en technologische verandering en vernieuwing. Er zijn voor medewerkers veel mogelijkheden om zich te ontwikkelen. De campagne is een samenwerking tussen het ministerie van VWS en diverse stakeholders uit de sector Zorg en Welzijn.

Concept

Wie kunnen beter vertellen over werken in Zorg en Welzijn dan medewerkers? Onder het motto 'Ik Zorg' maakten we van hen de ambassadeurs van de campagne. In een vijf maanden durende campagnetour fotografeerden, filmden en interviewden we bijna 700 Zorg- en Welzijn-medewerkers, ieder met zijn eigen verhaal. Hun verhalen vinden we terug op ontdekdezorg.nl, het inspiratieplatform waar geïnteresseerden ontdekken wat werken in Zorg en Welzijn betekent. Bezoekers kunnen filteren op interesses. De medewerkers waren zo trots op deelname dat ze onder #IkZorg hun uitingen al deelden op social media, nog voor de feitelijke start van de massamediale campagne. Een brede selectie van medewerkers, vanuit diverse vakgebieden, vertelt haar verhaal in diverse media/middelen.

Media- en middelenstrategie

In elke uiting staat de trots van een Zorg en Welzijn-medewerker centraal. Via de campagnetour, social media, online video, radiocommercials, outdoor, televisiecommercials, display en PR krijgt heel Nederland een inkijkje in het werken in Zorg en Welzijn en haar trotse medewerkers.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken