‘Ik wil topsporter worden’

‘Ik wil topsporter worden’

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Bosman
Bureau
Gleijm & van der Waart
Jaar
2007
Paginanummer
78

Doelstelling

Maak kinderen met diabetes en hun ouders bewust van het feit dat sporten en diabetes heel goed samen gaan. Achterliggende doelstelling: het creëren van merkvoorkeur voor Bosman.

Doelgroep

Kinderen met diabetes, hun ouders en zorgverleners.

Concept

Het maatschappelijke bewustzijn van Bosman komt tot uiting in de kinderactie. Sporten en diabetes is een combinatie waar veel kinderen met diabetes, en hun ouders, zich niet aan durven wagen. Het aanbieden van sportclinics triggerd kinderen om meer te bewegen. Zo ervaren ze zelf dat sporten helpt om de glucosewaarde in het bloed te verlagen, waardoor het leven aangenamer wordt. De clinics worden verzorgd door de Bas van de Goor Foundation, waar Bosman hoofdsponsor van is, en bekende topsporters.

Media- en middelenstrategie

De actiewebsite is hét communicatieplatform. Kinderen, ouders en zorgverleners vinden hier alle benodigde informatie. Om de actiewebsite te promoten, zijn leaflets, displays en plafondhangers voor in wachtkamers en advertenties in diverse bladen voor diabetici ontwikkeld.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken