Ik wil Bolletje

Ik wil Bolletje

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Bolletje
Bureau
S-W-H
Jaar
2007
Paginanummer
260

Doelstelling

Het merk Bolletje revitaliseren.

Doelgroep

Boodschappers 20-49

Concept

Het blijft een continu dilemma: Hoe kan een fabrikant die zoveel mogelijk leuke, verrassende producten ontwikkelt, diezelfde variëteit aan producten onder de aandacht brengen en tegelijkertijd duurzaam bouwen aan een onderscheidend merkbeeld. Want Bolletje gebruikt haar unieke, onderscheidende kijk op het leven om aan de lopende band nieuwe producten te bedenken. Daarom is het ook logisch dat in communicatie het bestaande en nieuwe productassortiment centraal staat. Op die manier wordt met een productcampagne (product = hero) extra lading gegeven aan het merk.

Media- en middelenstrategie

Bolletje heeft in de eerste plaats van haar verpakkingen het belangrijkste communicatiemiddel gemaakt. De bekende Nederlandse slagzin werd voorheen alleen gebruikt als afsluiter van de reclame. Nu vormt deze zin de heading op alle verpakkingen; Ik wil Bolletje
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken