Ik vind

Ik vind

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Marktplaats
Bureau
Brand New Telly Industries
Jaar
2010
Paginanummer
133

Doelstelling

Marktplaats wil zijn gebruikers centraal stellen, want het succes van MP zijn onder andere de trouwe gebruikers die zich verbonden voelen met het merk.

Doelgroep

Nederland.

Concept

Bij Marktplaats draait alles om vinden. Het "Ik vind" concept is gebaseerd op de dubbele betekenis van vinden. Aan de ene kant de emotionele verhalen (Ik vind, een mening) en aan de andere kant het product dat ze gevonden hebben (Ik vind, een product). Bij "Ik vind" vertellen gebruikers zelf hun verhalen. Geen casting, maar een camper die door heel Nederland verhalen van gebruikers optekent. Bij elk verhaal maakt Carli Hermès een foto. Dit resulteert in een herkenbare campagne met aansprekende, echte en emotionele verhalen waarbij gebruikers geraakt worden door andere gebruikers.

Media- en middelenstrategie

De doelstelling is om Marktplaats gebruikers te bereiken. Daarom is Marktplaats zelf het hart van de campagne. Naast on-site bannering is "Ik vind" gebruikt als print uiting, Koninginnedag special, radio commercials en exclusief koffietafelboek.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken