Ik schaam me diep

Ik schaam me diep

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
AMNESTY INTERNATIONAL NEDERLAND
Bureau
CCCP
Jaar
2013
Paginanummer
342

Doelstelling

Creëren van een mindshift in de publieke opinie over het vreemdelingendetentiebeleid van 'sober maar rechtvaardig' naar 'schandalig en mensrechten schendend' en de doelgroep aanzetten zich uit te spreken tegen het Nederlandse vreemdelingendetentiebeleid.

Doelgroep

Primaire doelgroep is de Nederlandse bevolking, met een focus op de achterban van het CDA en de PvdA.

Concept

Oproepen van een nationaal gevoel van schaamte door Nederlanders te confronteren met het Nederlandse vreemdelingendetentiebeleid en de mensonterende misstanden in de Nederlandse vreemdelingendetentiecentra. Om vervolgens aan Nederland te vragen zich hierover uit te spreken op de Amnesty Wall of Shame.

Media- en middelenstrategie

Oproepen nationaal gevoel van schaamte middels tv-commercials, banners, dagbladadvertenties en nieuwsbrieven naar achterban van Amnesty. Uitspreken tegen het beleid kon door het ondertekenen van de petitie, het plaatsen van je naam op de fysieke of digitale Wall of Shame of het plaatsen van je persoonlijke poster op de digitale Wall of Shame (media: website, mobiele website, fysieke Wall of Shame op festivals, petitielijsten op festivals en deur tot deur). Oproep om persoonlijke oproep/actie te promoten via social media. De kick-off van de campagne vond plaats op de bevrijdingsfestivals op 5 mei. Op 3 oktober 2013 werd een 90 meter lange Wall of Shame rondom het Binnenhof geplaatst en de petitie met alle namen en foto's die we verzameld hadden uitgereikt aan de heer Teeven.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken