Ik maak mijzelf

Ik maak mijzelf

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
BINCK
Bureau
XXS Amsterdam
Jaar
2015
Paginanummer
160

Doelstelling

Binck werd in 2000 opgericht om beleggers een alternatief te bieden voor de grootbanken en particuliere beleggers toegang te geven tot de beurs. Vijftien jaar later is het bedrijf uitgegroeid tot onbetwist marktleider in online beleggen. Er staan nieuwe spelers op die de positie van Binck uitdagen met lagere tarieven. Doelstelling van Binck is dan ook om de concurrentiepositie verder te versterken door de afstand in merkbekendheid te vergroten, nieuwe beleggers aan te trekken en bestaande beleggers weg te kapen bij de grootbanken.

Doelgroep

Self directed beleggers die klant zijn bij een grootbank. Daarnaast wil Binck de eerste keuze zijn voor mensen die starten met beleggen.

Concept

Binck richt zich op de 'self directors', beleggers die vertrouwen op hun eigen capaciteiten en sceptisch tegenover (groot)banken staan. De campagne laat zien dat Binck als geen ander past bij de onafhankelijke mentaliteit van deze groep. Het big idea 'Ik maak mezelf' is een ode aan de mens die onafhankelijk in het leven staat, zelf bepaalt, zijn eigen keuzes maakt. Waarbij we laten zien dat deze mentaliteit veel verder reikt dan het financiële domein.

Media- en middelenstrategie

Televisie is gekozen als primair medium. Omdat de ervaring laat zien dat dit kanaal zeer goed converteert, en bovendien in staat is om de emotie van de self director te raken. Daarnaast is radio ingezet om de spontane bekendheid van Binck verder te versterken. En omdat Binck een online beleggingsbank is, zijn online en de landingspagina vanzelfsprekend meegenomen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken