Ik ben er nog

Ik ben er nog

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
SIRE
Bureau
Etcetera
Jaar
2010
Paginanummer
416

Nominatie 2010

Doelstelling

Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 4 vrienden je de rug toekeert als je dodelijk ziek wordt.Doel is dit cijfer omlaag helpen en hiermee eenzaamheid van dodelijk zieken helpen beperken.

Doelgroep

De campagne richt zich op familie, vrienden en kennissen van ongeneeslijk zieken en ongeneeslijk zieken zelf.

Concept

'Ik ben er nog' is de centrale gedachte achter de campagne: vanuit dodelijk zieken om aandacht te vragen voor het feit dat ze er nog zijn, en vanuit de omgeving, om aan te geven dat zij er nog zijn voor de patiënt.

Media- en middelenstrategie

Middelenbrede invulling: - Persconferentie - De kick-off van de campagne vond onaangekondigd plaats in de Derek Ogilvie-show met brede aandacht in pers en social media (Ogilvie zoekt contact met een overleden persoon maar krijgt dat niet want de bewuste persoon IS ER NOG). TV-commercials, 1/1 aftrapadvertentie waarin de noodzaak van de campagne wordt gecommuniceerd, Outdoormedia t.b.v. traffic naar de website, Magazine-spreads, Radiocommercials, www.Ikbenernog.nl: een breed platform voor dodelijk zieken en hun omgeving. Met actuele verhalen en tips
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken