Ik ben Dirk

DIRK SUPERMARKTEN / ZB Communicatie & Media

Bekijk deze campagne op pagina 397 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
DIRK SUPERMARKTEN
Titel
Supermarkt
Bureau
ZB Communicatie & Media
Account
Lydia van den Brink
Copy
Thieme Wels
Strateeg
Robbert Zantinge
Opdrachtgever
Martijn Sleven
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DIRK SUPERMARKTEN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ZB Communicatie & Media
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Medewerkers low-budget bereiken en activeren o.h.g.v. klantvriendelijkheid, terwijl 75% slechts een paar uur per week werkt... Supermarktketen Dirk doet het. In de driejarige campagne 'Ik ben Dirk' zijn Gaming + Training + Social de rode draad.

Doelgroep

12.000 medewerkers (9.000 veelal jonge hulpkrachten die slechts 8 tot 12 uur per week werken (= relatief lastig te bereiken en te motiveren doelgroep).

Strategie/Concept

De strategie bestaat uit drie fases > 1: Dit is Dirk (= kennismaken) 2: Ik word Dirk (= leren), 3: Ik ben Dirk (= uitvoeren). Resultaat: aantoonbaar forse betrokkenheid bij klantvriendelijkheid én hoe medewerkers dat in hun werk moeten toepassen.

Media- en middelenstrategie

Fase 1: E-learning tool + DNA-video. Fase 2: Training-on-the-job + meest klantgerichte medewerkers zijn 'buddies' voor nieuwe collega's. Fase 3: Gaming via winkelwedstrijden tussen alle 107 vestigingen. Zeer succesvol: bijna 70% winkels doet mee! Ik ben Dirk-Facebook: 30% aangesloten na 6 maanden + merendeel user generated content.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen