Ik ben de BOB

Ik ben de BOB

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2021
Paginanummer
289

Nominatie 2021

Doelstelling

Na de lockdown gingen de horeca in de zomer eindelijk weer open. Een goed moment om automobilisten aan de BOB afspraak te herinneren.

Doelgroep

Automobilisten die locaties bezoeken waar alcohol gedronken wordt. Focus op mannelijke beginnende (25 jaar) en ervaren (50 jaar en ouder) bestuurders.

Merkomschrijving

BOB helpt automobilisten veilig thuis te komen. BOB communiceert altijd de sociale norm (niet drinken en rijden) en het handelingsperspectief (onderling vooraf de afspraak te laten maken wie er vanavond naar huis rijdt).

Concept

In samenwerking met Goldband hebben we de zomerhit 'Ik ben de BOB' uitgebracht. In het nummer en de clip houdt de vriendengroep het hoofd koel (mede dankzij onze BOB Bucket Hat) en blijft er altijd iemand nuchter.

Media- en middelenstrategie

Een week voor de heropening werd de track en videoclip via de kanalen van Goldband (Spotify, socials en YouTube) gelanceerd. Op diezelfde kanalen is een aantal impactvolle ads (oa Spotify HPTO) ingezet. Daarnaast werd de clip vertoond op grote schermen in uitgaansgebieden en kwam de boodschap terug op posters in de horeca. De unieke BOB Icebucket Hat werd door Goldband verspreid tijdens hun zomertour.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken