Iglo Ping & Klaar

IGLO / BrandDeli

Bekijk deze campagne op pagina 228 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
IGLO
Bureau
BrandDeli
Account
Accountmanager: Annemarije van Zandwijk, Project Producer: Bianca Cameron, Esther Mol, Project Management: Saskia Daane Bolier
Copy
Sophie Liesker
Art
Sander Kalberg
Strateeg
Sander Kalberg
Opdrachtgever
Laura Schoemaker, Ine Lubbers
Film/Productiemaatschappij
Doogle Productions
Muziek
Studio Basil
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van IGLO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van BrandDeli
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Introductie Iglo Ping & Klaar; een vriesverse complete maaltijd geschikt voor de magnetron. Een campagne tegen alle marktconventies in, die de vooroordelen t.a.v. bevroren magnetronmaaltijden wegneemt.

Doelgroep

Doelgroep A; Studenten op een zoek naar een snelle, simpele en cost-saving (3xS) hap. Doelgroep B; Dinkies (Double Income, No Kids), op zoek naar gemakkelijk, geen conserveringsmiddelen en geen (3xG) stress, afwas, etc. Doelgroep C; 65-plussers, op zoek naar vertrouwd, veilig en verantwoord (3xV).

Strategie/Concept

Om de emotieloze bereidingshandeling in de magnetron te communiceren werd een campagne ontwikkeld vanuit het inzicht dat muziek als geen ander emoties kan toevoegen. De geluiden en handelingen tijdens het bereiden van een Ping & Klaar maaltijd, zijn door de drie doelgroepen gefloten, gepingd en geneuriet in een eigentijds arrangement van Johan Strauss' beroemde The Blue Danube.

Media- en middelenstrategie

De entréebarrières van de brede doelgroepen weerleggen we middels een visueel en auditief attractief campagneconcept in commercials op TV en online.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen