Iedereen verdient een thuis

Iedereen verdient een thuis

Categorie
Retail
Adverteerder
LEEN BAKKER
Bureau
Alfred International
Jaar
2018
Paginanummer
340

Nominatie 2018

Doelstelling

De perceptie van Leen Bakker veranderen van oubollig met matige kwaliteit naar een assortiment on-trend en van goede kwaliteit terwijl de prijsperceptie als voordelig overeind blijft. De actiecampagnes zorgen voor urgentie en verleiden om nu naar Leen Bakker te komen. Kortom, een campagne die bouwt aan het merk en tegelijkertijd verkoopt.

Doelgroep

Vrouwen tussen de 30 en 64 jaar van verschillende opleidingsniveaus. Ze vinden een gezellig huis belangrijk, maar niet tegen elke prijs.

Merkomschrijving

Leen Bakker is een keten van 170 meubel- en interieurwinkels, opgericht in 1918.

Concept

De spullen van Leen Bakker zijn veel leuker dan het imago. Maar als je dat nooit gezien hebt, weet je dat niet. Voor Leen Bakker is het de uitdaging om op een aantrekkelijke manier heel veel spullen te laten zien. In een campagne die er ook voor zorgt dat Nederland een klein beetje meer van Leen Bakker gaat houden. De hoofdrol is voor Anouk. Er gebeurt nogal wat in haar leven, met alle gevolgen voor haar interieur. Dankzij de prachtige collectie van Leen Bakker maakt ze haar huis en van haar familie en vrienden steeds leuker en completer. Conclusie: 'Leen, da's design voor iedereen'.

Media- en middelenstrategie

Leen Bakker moet het hebben van het grote middensegment en dat bereik je nog steeds het beste met massamedia. Tv zetten we dan ook in om snel te bouwen aan het merk en radio ter ondersteuning van de acties. Daarnaast zorgen email, Instagram en de folder voor inspiratie en traffic richting de winkel zowel fysiek als online.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken