Iedereen verdient een morgen

Iedereen verdient een morgen

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
KWF Kankerbestrijding
Bureau
HOUDINI Amsterdam
Jaar
2011
Paginanummer
372

Nominatie 2011

Doelstelling

KWF zichtbaar maken als de leider op het gebied van kankerbestrijding. Emotie toevoegen voor meer merksympathie en om een sterkere band op te bouwen met de doelgroep.

Doelgroep

Iedereen in Nederland, want iedereen heeft direct of indirect te maken met kanker. Donateurs, patiënten en hun naasten, testamenthouders, grote gevers, vrijwilligers, wetenschappers en zorgverleners.

Concept

Iedereen verdient een morgen vertelt waarom KWF er voor ons is. Het is de drijfveer van iedereen die bij KWF werkt, het is iets dat ieder mens herkent en voelt. Ziek of niet ziek, iedereen verdient een toekomst. De morgen staat voor hoop, voor alles dat nog mogelijk is. Voor het begin van een gezonder leven, voor genezing. Maar ook als dat er niet meer in zit staat de morgen voor die belangrijke dingen nog kunnen meemaken die je niet wilt missen, zoals de verjaardag van je dochter. De morgen is ons alles waard, het is waar we voor leven en in geloven. In de campagne laten we zien wat KWF allemaal doet om een morgen voor iedereen mogelijk te maken. Onderzoek, voorlichting, preventie, patiëntenondersteuning en fondsenwerving. In marketing campagnes roepen we mensen op hun persoonlijke bijdrage te leveren. Door geld te geven, collectant te worden, gezonder te leven of eerder naar de dokter te gaan met mogelijke waarschuwingstekens van kanker. Maar ook bijvoorbeeld door zelf een actie te organiseren ten bate van KWF.

Media- en middelenstrategie

Om zichtbaarheid te creëren en emotie over te brengen is o.a. tv en radio ingezet. Verder zijn print, outdoor, online, actiematige middelen en een digitale toolkit ingezet. Ook is gebruik gemaakt van het eigen netwerk van 120.000 collectanten om de zichtbaarheid door heel Nederland te vergroten met de inzet van o.a. raamposters en flyers.

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken