Iedereen heeft recht op Zorg en Zekerheid

ZORG EN ZEKERHEID / Dawn

Bekijk deze campagne op pagina 134 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
ZORG EN ZEKERHEID
Bureau
Dawn
Account
Machteld van Woensel Kooy, Sarah van der Steege
Copy
David Snellenberg, Donald Nolet, Mees Ubachs
Art
Ward Graumans, Sharon de Graaf, Reza Harek (design)
Strateeg
Maarten Nefkens
Opdrachtgever
Majo van der Meijden
Film/Productiemaatschappij
The Ambassadors, Chuck Studios
Editor
The Ambassadors, Vincent Lammers
Muziek
The Ambassadors, Rimer London, Studio PM
RTV-producer
Ynske Postma
Illustraties
Frank Viva, Joren Joshua, Zeloot/Shop Around
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ZORG EN ZEKERHEID
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Dawn
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Met een nieuwe merkbelofte en campagnelijn wil Zorg en Zekerheid haar waarden, visie en aanpak sterker en herkenbaarder uitdragen. Om zo te bouwen aan merkbekendheid en merkvoorkeur in haar regio.

Doelgroep

Inwoners in de regio van Zorg en Zekerheid: tussen de 3 grote steden. Gericht op zowel zorggebruikers als niet-zorggebruikers.

Strategie/Concept

Zorg en Zekerheid is een lokale, waardengedreven zorgverzekeraar zonder winstoogmerk. Sterk verankerd in haar regio, waar ze maatschappelijke initiatieven steunt en dichtbij klanten, zorgverleners en andere betrokkenen staat. Om samen met hen, actief te werken aan betaalbare zorg en gezondheidsbevordering. Dat het een betrokken dienstverlener is, hoor je terug in de verhalen van klanten en betrokkenen. Maar hoe draag je dit op een eigen en markante manier uit, tussen het marketinggeweld van grote zorgverzekeraars die steeds meer menselijkheid uitdragen? Met 'Iedereen heeft recht op Zorg en Zekerheid' heeft het merk een iconische en onvervreemdbare belofte gekregen. Die geladen kan worden met de vele verhalen en voorbeelden die laten zien wat Zorg en Zekerheid anders maakt: een zorgverzekeraar die een stap verder gaat om ieders behoeften te vervullen. En daarbij niemand achterstelt. We kiezen ervoor deze echte verhalen een podium te geven. Verbeeld met een illustratiestijl die het merk een kenmerkende en opvallende beeldtaal geeft. Een reeks die we komende jaren gaan voortzetten.

Media- en middelenstrategie

Met de verhalen van Zorg en Zekerheid willen we gedurende het jaar mensen bij het merk betrekken - niet alleen in wervingstijd. De films worden telkens regionaal verspreid, via online targetting en lokale media. Met een interne campagne halen we verhalen op en betrekken we de organisatie. Met outdoor bouwen we in de regio aan merkbekendheid. Ook in wervende uitingen en eigen middelen zoeken we aansluiting op dezelfde herkenbare stijl, vorm en toon. Aansluitend wordt een PR-strategie gevoerd waarmee Zorg en Zekerheid haar uitgesproken belofte kracht bij zet.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen