Iedereen heeft iets met Randstad

Iedereen heeft iets met Randstad

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Randstad Nederland
Bureau
Publicis
Jaar
2010
Paginanummer
346

Doelstelling

Randstad dichterbij de Nederlandse samenleving brengen, door te laten zien en voelen dat zij al 50 jaar in staat is om mensen en bedrijven te laten groeien. Uitbouwen van het beeld als marktleider en autoriteit in het bij elkaar brengen van mens & werk. Met resultaat: de behaalde merkdoelstellingen zijn gemiddeld 200% van de beoogde doelstelling. En het gemeten effect ligt bijna 60% boven de landelijke benchmark. Daarmee gaat de campagne de geschiedenis in als meest succesvolle campagne voor Randstad.

Doelgroep

Nederlanders in het algemeen, die in het verleden, heden of toekomst met Randstad te maken hebben gehad/gaan krijgen. B-t-B: HR- en personeelsmanagers. B-t-C: werkzoekenden. Eigen medewerkers.

Concept

Met ons thema 'Iedereen heeft iets met Randstad' laten we zien dat wij al 50 jaar verbonden zijn met de Nederlandse samenleving. In de campagne zien we in een historische estafette door de tijd verschillende aspecten van de impact van Randstad op de persoonlijke en commerciële groei van mensen en bedrijven. We betrekken Nederland d.m.v. een campagnesite waarop je kunt aangeven wat jij persoonlijk met Randstad hebt. Zodat een verzameling verhalen van echte mensen ontstaat die het heden en verleden van Randstad tot leven brengen. Binnen dezelfde thematiek slaan we een brug naar sales.

Media- en middelenstrategie

Een geïntegreerde campagne met landelijke & doelgroepgerichte media-inzet: *TV: Een lange thematische spot die de verbondenheid van mens & bedrijf met Randstad laat zien in de afgelopen 50 jaar en een kortere doorvertaling naar het Randstad van nu. * Print: Een dagbladadvertentie op de verjaardag zelf. *Corporate PR: zeer hoge share of voice in de media rondom het jubileum. *Online: Bannering, E-dm en een homepage-take over op Nu.nl op de verjaardag leidend naar onze campagnesite randstad50.nl, waarop iedereen zijn eigen ervaring met Randstad kan delen. *Intern: landelijke kick-off voor alle medewerkers op de avond van de lancering van de campagne Sales: * Radio, POS & E-dm waarbij campagnethema wordt gekoppeld aan een concreet aanbod.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken