ID&T Sponsorship

Vodafone / ACHTUNG!

Nominatie 2012

Bekijk deze campagne op pagina 478 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Vodafone
Titel
Partystarter
Bureau
ACHTUNG!
Account
ACHTUNG!
Copy
ACHTUNG!
Art
ACHTUNG!
Strateeg
ACHTUNG!
Opdrachtgever
Vodafone Brand & Marcom Team
In samenwerking met
B-Lex, ID&T, 328 Stories/Billtanaka, Nachtclub, Big Orange
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Vodafone
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ACHTUNG!
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Onder de bezoekers van ID&T bevinden zich opvallend veel prepaid bellers. Daarom sponsert Vodafone al enkele jaren de ID&T dance events. Om ook buiten de festivals zelf onder de aandacht te komen, en de merkvoorkeur te vergroten, lanceerden we een campagne gebaseerd op een app voor de mobiele telefoon: Vodafone Partystarter.

Doelgroep

Jongeren die dance events bezoeken, in het bijzonder bezoekers van ID&T festivals

Strategie/Concept

Smartphones lijken tegenwoordig wel vergroeid te zijn in de handen van festivalbezoekers. Tijdens het dansen op festivals zie je massaal de smartphones in de lucht meebewegen op de maat van de muziek.Met dit inzicht ontwikkelden we De Vodafone Partystarter. Een speciale app voor de mobiele telefoon voor festivalbezoekers, maakt gebruik van de bewegingssensor, en registreert dansbewegingen, geeft feedback over het ritmegevoel, en test het uithoudingsvermogen.

Media- en middelenstrategie

Vodafone is prominent aanwezig op de 4 grootste ID&T festivals met oplaadstations en live feeds voor de thuisblijvers. Om de periodes tussen de festivals op te vullen en mobiele grootverbruikers ook buiten de festivals te bereiken, introduceerden we via PR en dance blogs de Partystarter app. Een televisie commercial op MTV en 'interactieve' boomerangkaarten brachten de Partystarter app onder de aandacht van een groot uitgaanspubliek. In de aanloop naar ieder groot festival componeerden we samen met een DJ een nieuwe track waarop jongeren door middel van de app de maat moesten houden. De fanatiekste fist-pumpers maakten kans op festivaltickets en een meet&greet met beroemde DJ's. De app zorgde voor veel word-of-mouth op social media en genereerde content van enthousiaste shakers voor het Vodafone en ID&T Facebookkanaal. De campagne gedurende de zomer hielp de spontane bekendheid van Vodafone als prepaid provider te verhogen met 57% en een record van 83% brand awareness te behalen binnen de doelgroep.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen