IDFA – DE WERKELIJKHEID VERZIN JE NIET

IDFA – DE WERKELIJKHEID VERZIN JE NIET

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
IDFA
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2009
Paginanummer
552

Nominatie 2009

Doelstelling

IDFA toegankelijker maken voor een breder publiek, zonder de trouwste bezoekers van het festival te vervreemden.

Doelgroep

Geëngageerde mensen met een brede interesse in zowel hoge als lage cultuur.

Concept

Op IDFA worden echt gebeurde verhalen verteld. Die werkelijkheid maakt documentaires veel meer intrigerend dan fictieve verhalen. In de nieuwe IDFA campagne gebruiken we het gegeven dat iedereen wel eens een ‘sterk’ verhaal vertelt. De mensen in de campagne vertellen echter onbedoeld wel de (ongelooflijke) werkelijkheid. De succesvolle campagne heeft een record aantal bezoekers opgeleverd.

Media- en middelenstrategie

Consistentie, impact en herkenbaarheid zijn vanwege het beperkte mediabudget essentieel. De herkenbare huisstijl is doorgetrokken naar alle middelen: bioscooptrailers, TV, outdoor, print (magazines en dagbladen), catalogi, uitnodigingen en entreebewijzen, nieuwsbrieven en merchandise. Daarnaast werd een online spel ontwikkeld, dat door het Amerikaanse FWA werd uitgeroepen tot site of the day.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken