I PROTECT TIGERS SHIRT

WNF / BrandBase

Bekijk deze campagne op pagina 292 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
WNF
Bureau
BrandBase
Account
Rosalie Westmeijer
Copy
Tjeerd Buntsma en Jonathan van Loon
Art
Tjeerd Buntsma en Jonathan van Loon
Opdrachtgever
Nathalie van Koot; Annemiek Ebskamp; Monique Hoppenbrouwers
Film/Productiemaatschappij
Vigics
Fotografie
Humberto Tan i.s.m. Gwendolyn Keasberry
Illustraties
Bas Kosters
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van WNF
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van BrandBase
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Awareness genereren rondom de problematiek van de wilde tijger. Creëer een community gevoel in een nieuwe doelgroep met een minimaal bereik van 50K participanten (viewers, readers, commenters, and likers).

Doelgroep

Een nieuwe doelgroep voor WNF; Jongeren (18-35). Een doelgroep die geen lid is van of affiniteit heeft met WNF.

Strategie/Concept

De wilde tijger wordt met uitsterven bedreigd. Er leven nog slechts 3900 tijgers in het wild. Aanleiding voor WNF om een wereldwijd reddingsplan op te zetten. De kritische doelgroep is niet geïnteresseerd in saaie cijfers, in fashion des te meer. De tijger is sinds heugenis stijlicoon in de mode. We hebben daarom de tijgerpopulatie vergeleken met een limited edition fashion item. 3900 tijgers = 3900 shirts. De shirts zijn ontworpen door top modeontwerper Bas Kosters en allen uniek genummerd. Met dit concept waren we in staat een landelijke PR campagne op te zetten.

Media- en middelenstrategie

Landelijke PR campagne met de launch van het limited shirt op de Amsterdam FashionWeek als kick-off.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen