I PROTECT TIGERS SHIRT

I PROTECT TIGERS SHIRT

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
WNF
Bureau
BrandBase
Jaar
2017
Paginanummer
292

Doelstelling

Awareness genereren rondom de problematiek van de wilde tijger. Creëer een community gevoel in een nieuwe doelgroep met een minimaal bereik van 50K participanten (viewers, readers, commenters, and likers).

Doelgroep

Een nieuwe doelgroep voor WNF; Jongeren (18-35). Een doelgroep die geen lid is van of affiniteit heeft met WNF.

Merkomschrijving

WNF bouwt aan een wereld waarin de mens leeft in harmonie met de natuur.

Concept

De wilde tijger wordt met uitsterven bedreigd. Er leven nog slechts 3900 tijgers in het wild. Aanleiding voor WNF om een wereldwijd reddingsplan op te zetten. De kritische doelgroep is niet geïnteresseerd in saaie cijfers, in fashion des te meer. De tijger is sinds heugenis stijlicoon in de mode. We hebben daarom de tijgerpopulatie vergeleken met een limited edition fashion item. 3900 tijgers = 3900 shirts. De shirts zijn ontworpen door top modeontwerper Bas Kosters en allen uniek genummerd. Met dit concept waren we in staat een landelijke PR campagne op te zetten.

Media- en middelenstrategie

Landelijke PR campagne met de launch van het limited shirt op de Amsterdam FashionWeek als kick-off.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken