I AM SACHA

NIKON / MediaCom

award
Winnaar 2015

Bekijk deze campagne op pagina 206 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
NIKON
Titel
I AM SACHA
Bureau
MediaCom
Account
MediaCom
Copy
MediaCom
Art
MediaCom
Strateeg
MediaCom
Opdrachtgever
René Dijk
Film/Productiemaatschappij
Wefilm/Lennart Verstegen
Editor
Lennart Verstegen, Kees van Dijkhuizen
Muziek
Studio de Keuken
Fotografie
Sacha de Boer
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NIKON
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van MediaCom
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Durables
Meer Durables winnaars

Durables

Doelstelling

Als marktleider in een snel veranderende markt, is het voor Nikon belangrijker dan ooit om de meerwaarde van haar camera's aan te tonen. Hierom was de belangrijkste doelstelling om groei te realiseren op merkvoorkeur en koopintentie.

Doelgroep

De Nederlandse hobbyfotograaf.

Strategie/Concept

I AM SACHA, een content gedreven campagne over de Noordpool-reis van fotograaf Sacha de Boer. Een driedelige video-serie, gefilmd met een Nikon-camera, te bekijken via een interactief platform, met daarin verhalen over de Noordpool en haar bewoners, tips & tricks en Sacha's fotografie.

Media- en middelenstrategie

De driedelige mini-docu (ruim 450.000 keer volledig uitgekeken) werd doormiddel van een distributiestrategie slim getarget binnen Facebook en YouTube, met als doel om zoveel mogelijk geïnteresseerden voor de content te vinden en hiermee te inspireren en informeren. Daarnaast werden verschillende digitale display formaten ingezet om geïnteresseerden naar een interactief portal Iamsacha.nl te leiden met nog veel meer content.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen