Hunt for the Handdoekenhunk

Hunt for the Handdoekenhunk

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
ETOS
Bureau
Goud Uberconnected
Jaar
2016
Paginanummer
353

Doelstelling

Vergroot de consumentenbetrokkenheid met de succesvolle handdoekenspaaractie van Etos.

Doelgroep

Primair: heel Nederland. Secundair: handdoekspaarders.

Concept

Hunt for the Handdoekenhunk: wie wordt de nieuwe Handdoekenhunk van Etos? Dit keer selecteert niet Etos de sexy man, die sinds 2014 de spaaractie met succes ondersteunt. Nee: dit jaar gaat heel Nederland op zoek naar dé hunk! 

Media- en middelenstrategie

Speciaal voor deze campagne werd de Hunk-o-Matic app ontwikkeld. Hiermee kon je zien hoe je er als sexy hunk uit kon zien: 'gekleed' in handdoek en met de sjerp van de winnaar. Daarna werd de kracht van conversatie gebruikt door de inzet van social influencers: wie moet zich opgeven? Wie moet de Handdoekenhunk 2016 worden? Een filmpje maakte de 12 finalisten bekend. Via free publicity, teaser-filmpjes en het sociale netwerk van deze 12 perfecte endorsers werd Nederland opgeroepen te stemmen. Wat begon met 1 app, eindigde met 10.000 uitgebrachte stemmen en een organisch bereik op social media van 3 miljoen Nederlanders!
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken