Human Forward

RANDSTAD / Likefriends

Bekijk deze campagne op pagina 88 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
RANDSTAD
Bureau
Likefriends
Account
Lisa Doedel, Anouk van Maanen
Copy
Roderick van Ravenhorst, Desmond Lissone
Art
Aemilius Teunissen, Eric Ruiz, Coleby Thew, Demian Geurts - Larribau LaVigne, Sheldon Bont
Strateeg
Frederik Bentsen
Opdrachtgever
Ilse Trabano, Suzan Bloemscheer
In samenwerking met
Capitola, Ronin, Robot Kittens
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RANDSTAD
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Likefriends
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Randstad lanceert haar wereldwijde herpositionering en belofte; Human Forward. Introduceer Human Forward bij medewerkers en activeer hen om dit toe te passen.

Doelgroep

Alle medewerkers van Randstad Nederland.

Strategie/Concept

Een lancering waarin we op persoonlijke wijze mensen samenbrengen in een gezamenlijke toekomstvisie, met hulp van technologie. 18 september 2017 lanceerde Randstad Human Forward met een spectaculair event voor 3000 medewerkers. Drie grote schermen en een podium vormden het decor voor inspirerende optredens met de boodschap: 'Randstad gaat veranderen en samen maken wij werk van deze mooie toekomst'. Een emotionele film over de persoonlijke betrokkenheid waarmee intercedenten het verschil maken voor kandidaten en klanten versterkte deze boodschap, gevolgd door een spectaculaire onthullingsfilm die verleden, heden en toekomst samenbracht in Randstads merkidentiteit. Startschot voor de volgende fase was een kick-off kit, o.a. bestaande uit een magazine en een interactieve mobile ervaring, die medewerkers de ochtend na het event per SMS ontvingen. De persoonlijke touch van Randstad medewerkers bracht de interactieve animatie tot leven en zorgde ervoor dat zij zich Human Forward eigen konden maken. Dit was tevens de eerste externe uiting - medewerkers deelden deze ervaring met externe contacten, digitaal of als uitvouwbaar boek, inclusief persoonlijk nawoord. Een mooie aanzet voor een gesprek over de toekomst.

Media- en middelenstrategie

Abri's langs de route naar het event en live radio creëerden anticipatie voor de optredens en films. Digital voorzag in schaalbaarheid en bereik, o.a. met de Human Forward app, nodig voor je event-aanmelding. Deze app transformeerde na het event tot een AR-ervaring met nice-to-know content, die je activeerde door markers in de Randstad vestigingen te scannen. De mobile ervaring veranderde medewerkers in Human Forward ambassadeurs. De massaal op social gedeelde aftermovie liet aanwezigen en iedereen daarbuiten (na)genieten.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen