Huizenpromoter

Huizenpromoter

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
Wefilm & Red Urban
Jaar
2014
Paginanummer
148

Nominatie 2014

Doelstelling

Laat op sympathieke wijze zien dat ABN AMRO klanten echt verder wil helpen op de woonmarkt.

Doelgroep

Alle ABN AMRO klanten op de woonmarkt.

Concept

'Banken kunnen weinig goed doen.' Mensen hebben nog steeds relatief weinig vertrouwen in banken. De woningmarkt trekt licht aan, maar huizen staan nog steeds meer dan een jaar te koop. Daarom besloten we om geen traditionele reclame te maken voor hypotheken van ABN AMRO, maar organiseerden we 1 maand lang elke dag bijzondere huizenpromotie voor klanten. Om de campagne spraakmakend af te trappen, bouwden we een echte rollercoaster door het huis van een echte klant in Ermelo. De video van de bezichtigingen werd best bekeken 'viral' van een Nederlands merk ooit. Maar daarmee 'was de kous niet af'. We bewezen vervolgens dat we alle klanten echt wilden helpen. Iedereen die zich inschreef maakte kans op een bijzondere hulpactie. Zoals jouw eigen megamast, radiocommercial t/m je eigen oliebollenfeest op 31 december. De uitingen krijgen een persoonlijke 'touch' met een eigen reclametekst van de huidige eigenaar. Alle inschrijvers kregen gegarandeerd extra aandacht met een eigen banner op Marktplaats.nl.

Media- en middelenstrategie

1) Soft launch Huizenpromoter: Op 29 november 2014 sturen we een eerste aankondiging uit via social media: 'Krijg extra aandacht voor je huis. Meld je aan voor de Huizenpromoter.'. 2) Spectaculaire aftrap dagelijkse hulpacties: Op 30 november is de 'Rollercoaster-video' verspreid onder ruim 100 wonen- en nieuwsgerelateerde blogs, forums en communities. Shownieuws en Hart van Nederland tonen het initiatief op tv. Vanaf 1 december gaat de rollercoaster 'los' in binnen- en buitenland (36 miljoen views, 470.000+ shares, 250.000+ likes). 3) Elke dag een bijzondere hulpactie: Vanaf 1 december kunnen klanten dagelijks hun huis opgeven voor nieuwe, opvallende acties. Via social media riepen we op om mee te doen, reageerden we op posts en toonden we resultaten (waardering 7,1, hoogste positief-sentimentscore voor een campagne 34% vs.16% benchmark).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken