Huisbaasje

CONSUMENTENBOND / Today Designers B.V.

Bekijk deze campagne op pagina 339 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
CONSUMENTENBOND
Bureau
Today Designers B.V.
Account
Robbert Smit
Copy
Thomas Visser
Art
Thomas Visser
Strateeg
Robbert Smit
Opdrachtgever
Jacqueline Jansen
Illustraties
Thomas Visser/Today
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van CONSUMENTENBOND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Today Designers B.V.
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

1) De Consumentenbond positioneren als one stop shop voor alle energievraagstukken. 2) Een nieuwe doelgroep aanboren. 3) Huisbaasje bij 2 miljoen consumenten onder de aandacht brengen 4) In 2017 schaffen 1.000 consumenten Huisbaasje aan.

Doelgroep

De Consumentenbond wil de meer praktische/gele consument aanspreken.

Strategie/Concept

Huisbaasje is jouw persoonlijke energiemaatje, wakend over je energieverbruik. Hij houdt je scherp als het gaat om je energieverbruik en is altijd alert of hij leveranciers met een beter aanbod ziet. Hij is een trouwe vriend, alleen loyaal aan jou en niemand anders. Samen met Huisbaasje is energie besparen leuk en lonend.

Media- en middelenstrategie

Merk: eigenwijze positionering van Huisbaasje. Tone of voice en beeld maken dat een nieuwe doelgroep wordt aangesproken. Middelen: E-mail, nieuwsbrief op basis van doelgroepselectie, NS abri's (print en digitaal), -Longread in AD online. Tijd om het concept te lezen en goed aansluitend bij doelgroep.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen