Huawei Powerbank

HUAWEI NEDERLAND / RIDE

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 379 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
HUAWEI NEDERLAND
Bureau
RIDE
Account
Sander van de Weijer
Copy
Djajant Hanenberg
Art
Kris Spapé
Strateeg
Pim de Graaff
Opdrachtgever
Paul Braat
Film/Productiemaatschappij
RIDE Motion
Editor
Michiel van Zummeren, Robin Vrachtdoender
RTV-producer
Melike Fischer
Fotografie
Jaap Vork, Edward van Gijn
Illustraties
Calvin Ng
In samenwerking met
First
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HUAWEI NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van RIDE
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Creëer maximale talkability voor Huawei middels een creatieve social activation, waarmee zelfs Apple freaks worden overtuigd van Huawei's superieure (batterij) techniek.

Doelgroep

Onder traditionele en loyale Apple-gebruikers wil Huawei eenmalig de product awareness én super performance van hun batterijen centraal stellen.

Strategie/Concept

Apple heeft veel negatieve publiciteit verkregen omtrent hun zwakke batterijen. Inhakend op de hype van de nieuwe iPhone XS, zette Huawei bij het lanceringsevent letterlijk een mobiele oplaadbank neer én voorzag het trouwe Apple-publiek van de benodigde batterijcapaciteit; om volledig opgeladen de nacht door te komen.

Media- en middelenstrategie

Tijdens het lanceringsevent van de nieuwe iPhone XS, plaatste Huawei voor de Apple Store een comfortabele zitbank met ingebouwde accu's/laadsnoeren. Zo toonde Huawei de Apple community dat batterijcapaciteit voor hen geen punt is. Met PR en Social Media haalden we headlines in alle landelijke media en een ongekend aantal engagements.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen