Huawei Powerbank

Huawei Powerbank

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
HUAWEI NEDERLAND
Bureau
RIDE
Jaar
2018
Paginanummer
379

Nominatie 2018

Doelstelling

Creëer maximale talkability voor Huawei middels een creatieve social activation, waarmee zelfs Apple freaks worden overtuigd van Huawei's superieure (batterij) techniek.

Doelgroep

Onder traditionele en loyale Apple-gebruikers wil Huawei eenmalig de product awareness én super performance van hun batterijen centraal stellen.

Merkomschrijving

Huawei is de op één na grootste smartphone-fabrikant ter wereld. Het merk deelt vanuit de nieuwste technologie het geluk van innovatie met consumenten.

Concept

Apple heeft veel negatieve publiciteit verkregen omtrent hun zwakke batterijen. Inhakend op de hype van de nieuwe iPhone XS, zette Huawei bij het lanceringsevent letterlijk een mobiele oplaadbank neer én voorzag het trouwe Apple-publiek van de benodigde batterijcapaciteit; om volledig opgeladen de nacht door te komen.

Media- en middelenstrategie

Tijdens het lanceringsevent van de nieuwe iPhone XS, plaatste Huawei voor de Apple Store een comfortabele zitbank met ingebouwde accu's/laadsnoeren. Zo toonde Huawei de Apple community dat batterijcapaciteit voor hen geen punt is. Met PR en Social Media haalden we headlines in alle landelijke media en een ongekend aantal engagements.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken